Suomen Konetalo Oy on trukkien maahantuoja sekä kaikkien trukkimerkkien huolto- ja varaosapalvelujen tuottaja, jonka tavoitteena on tuottaa asiakkailleen ennen kaikkea ratkaisulähtöisiä palveluita.
Timo Peltola on toiminut Suomen Konetalo Oy:n toimitusjohtajana jo vuodesta 2011. Aluksi hän pyöritti yritystä velipoikansa kanssa Oulunsalossa. Nykyään yrityksellä on yhteensä 8 eri toimipistettä ympäri Suomea ja työntekijöitäkin on tällä hetkellä jo 30.
Ictis hoitaa Suomen Konetalo Oy:n asiakastapaamisten buukkauksen, jonka myötä Konetalon aikaresursseja vapautuu muuhun työhön.
- Yrityksen kasvaessa myös ajankäytönhallintaan tulee kiinnitettyä erityisesti huomiota. Laskin, että meille on paljon kannattavampaa ostaa buukkauspalvelua ulkopuolelta, kuin yrittää hoitaa buukkauksia itse, Timo kertoo.
Ictis sopii Konetalon myyntikalentereihin asiakastapaamisia, jolloin Konetalon ei tarvitse käyttää aikaa soittolistan miettimiseen ja tämän läpi soittamiseen. Näin myös Timo saa keskittyä itse myyntityöhön sekä muihin toimitusjohtajan töihin.
- Kontaktoituminen ja laadukkaiden asiakastapaamisten sopiminen on aikaa vievää työtä. Toimitusjohtajana minulla ei aika riitä ihan kaikkeen, joten on hienoa, että asiakastapaamisten sopimisessa voin täysin luottaa Ictiksen palveluihin, Timo toteaa.
Suomen Konetalo on ostanut buukkauspalvelua Ictikseltä vuodesta 2019 lähtien ja Timo kertoo, että yritys tulee käyttämään palvelua myös jatkossakin.
- Erittäin tärkeää on tunnistaa buukattavan firman tarpeet, jotta asiakastapaamiset olisivat oikeanlaisia ja laadukkaita. Ictikseltä olen saanut positiivisia kokemuksia ja onnistuneita buukkauksia. He ovat ammattilaisia, Timo kertoo.
Timon mielestä Ictiksen buukkauspalvelu on kaikin puolin toimiva kokonaisuus. Suomen Konetalon myynti on kasvanut ja liidit ovat oikeanlaisia.
- Niinhän se on, että ei me palvelua käytettäisiin, jos siitä ei olisi hyötyä, Timo kiteyttää.
Timo kertoo pystyvänsä suosittelemaan Ictiksen buukkauspalvelua myös muille toimijoille, jos yhtiö haluaa kasvattaa myyntiä ja lisätä tunnettavuutta.
Timo kuvailee yhteydenpitoa Ictikseen helpoksi ja yhteistyötä sujuvaksi.
- Me soittelemme puolin ja toisin ja koen, että aina tarvittaessa saan Ictiksen henkilöstön kiinni, Timo kertoo.
Timo on tyytyväinen siitä, että hän pystyy mutkattomasti antamaan palautetta Ictikselle sekä häneltä kysytään palautetta sovituista buukeista. Näin myös jatkossa pyritään sopimaan Konetalolle heidän tarpeitaan vastaavia ja onnistuneita asiakastapaamisia.
- On hienoa saada tuntea, että meistä asiakkaana välitetään aidosti. Ictis todellakin haluaa meille lisää myyntiä ja onnistuneita asiakastapaamisia, Timo toteaa.
Seos Desing Oy on kansainvälinen palkittu muotoilutoimisto pääkaupunkiseudulla. Yritys tekee tuote- ja palvelumuotoilua sekä auttaa kaiken kokoisia yrityksiä menestyksekkään brändin suunnittelussa ja rakentamisessa.
Pekka Kumpula on Seoksen toimitusjohtaja. Heidän kohderyhmäänsä ovat asiakasyritysten päättäjätahot. Pekka tietää, että yritysten päättävien tahojen tavoittaminen on aikaa vievää työtä.
- Kun katson omaakin kalenteria, niin minutkin on jo vaikea tavoittaa, koska kalenteri on niin täynnä. Tiedän siis, että yrittäjien arki on kiireistä ja isojen organisaatioiden päättävien henkilöiden tavoittaminen on vielä haastavampaa, Pekka toteaa.
Ictis on hoitanut Seoksen asiakastapaamisten buukkauksen vuodesta 2020 lähtien. Ulkoistetun buukkauspalvelun kautta Pekka haluaa tavoittaa suurempia määriä asiakaskohderyhmiä, saada sovittua laadukkaita myyntitapaamisia sekä säästää Seoksen henkilöstön aikaa muihin työtehtäviin.
- Ictis selvittää ja tavoittelee meidän kohderyhmäämme kuuluvia tahoja ja sopii meille kalentereihin myyntitapaamisia aidosti potentiaalisten asiakkaiden kanssa. Saamme siis valmiiksi sovittuja tapaamisia ja pystymme itse keskittymään myyntityöhön, Pekka kuvaa.
Pekka kertoo, että Seoksen näkökulmasta on fiksua ulkoistaa buukkaus ja se on ollut heille kannattavaa.
- Olemme saaneet monia hyviä buukkeja Ictiksen kautta, joista useampi on johtanut kauppoihin, Pekka toteaa.
Seos käyttää Ictiksen buukkauspalvelua silloin kuin heillä on palvelulle tarve. Kun on kalenterissa tilaa myyntityölle, sopivat he Ictiksen kanssa tietystä määrästä buukkauksia.
- Toisinaan projekteja on sen verran, että kalenterit täyttyvät näistä eikä sillä hetkellä myyntityölle ole aikaa. Kun kalentereihimme vapautuu tilaa, olemme yhteydessä Ictikseen, Pekka kertoo.
Buukkauspalvelun avulla myyntikalenteri täyttyy tasaisesti yrityksen tarpeen mukaisesti.
- Tulemme myös jatkossa käyttämään Ictiksen buukkauspalvelua ja pystyn myös suosittelemaan Ictistä muille toimijoille, Pekka toteaa.
Pekka kertoo, että yhteistyö Ictiksen kanssa on sujuvaa. He ovat ihmisiä ihmisille.
- Ictis on ollut meille sopiva toimija. Työskentely Ictiksen kanssa on jouhevaa ja olemme pystyneet dynaamisesti etenemään asioissa. Palvelu on joustavaa ja ymmärtäväistä, puhutaan yrittäjä yrittäjälle, Pekka kiteyttää.
Ictis Oy
Palvelut
Ictis Oy on vuodesta 2019 lähtien toiminut ketterä uusasiakashankintaan erikoistunut kumppani. Tavoitteenamme on tehostaa ja helpottaa B2B-myyntityötä laadukkaan buukkauspalvelun ja kotimaisen soittorobottijärjestelmän avulla.